Update: 01-10-20

Aan onze opdrachtgevers en relaties

We bevinden ons in lastige tijden die we met elkaar zo goed mogelijk het hoofd moeten bieden. Positief blijven en denken in mogelijkheden is hierbij belangrijk, evenals het serieus nemen van voorzorgsmaatregelen en houden aan afspraken.
Als bedrijf nemen wij uiteraard onze verantwoordelijkheid om de verspreiding van het coronavirus zoveel mogelijk tegen te gaan.

Graag brengen wij u op de hoogte van onze aanpak:

We hebben een duidelijk beleid opgesteld. Wij laten ons hierbij leiden en informeren door instanties en deskundige adviezen, zoals het Nederlandse kabinetsbeleid, RIVM,  GGD, en werkgeversorganisaties als VNO-NCW, MKB en branchevereniging VHG.

Onze medewerkers zijn uitgebreid geïnformeerd over de maatregelen en de adviezen. Zij letten extra op hygiëne, wassen hun handen vaker en houden afstand van derden. Mensen met (milde) klachten worden thuis gehouden, waar zij anders wellicht wel zouden werken.

Bezoeken aan leveranciers beperken we, het materiaal, indien van toepassing, wordt zoveel mogelijk geleverd op ons terrein.

Wij hanteren voor de buitenmedewerkers verschillende start- en eindtijden zodat op het bedrijf niet te veel mensen tegelijk bij elkaar zijn of komen. Ook werken er ploegen direct vanuit huis.

De medewerkers reizen zoveel mogelijk individueel naar de werkplek. Zij brengen hun pauzes door in de tuin of in de bedrijfsauto (zo nodig in shifts) en niet binnen bij de klant of in gebouwen van de opdrachtgever. Tenzij een ruimte hiervoor specifiek is gereserveerd.

Alle ploegen zijn voorzien van een voorraad mondkapjes, desinfecterende handgel en schoonmaakdoekjes.

Werkoverleg doen we zoveel mogelijk één-op-één, indien iedereen gezond en fit is en anders telefonisch of digitaal.

Ook op kantoor hebben wij meerdere acties ondernomen om verspreiding tegen te gaan.
Zo mogelijk werken onze medewerkers thuis, of apart van elkaar in verschillende ruimtes.
Afspraken met klanten gaan alleen door als beiden ermee instemmen en anders telefonisch of digitaal. De drukte in het kantoor is beperkt en dit houden we vooralsnog zo.

Cursussen en overleg in groter comité gaat niet door of wordt alternatieve wijze ingevuld.

Bereikbaarheid en dienstverlening:

We zijn als bedrijf goed bereikbaar, zowel fysiek als telefonisch en digitaal.

Kondig uw bezoek bij voorkeur van te voren aan.

De hoofdingang is voor bezoekers en de helft van het aanwezige kantoorpersoneel.

De zijingang is voor mensen uit de buitendienst en bedrijfsleiding.

Er staat een zuil met desinfecterende lotion bij de ingang van het kantoor en de loods.

De werkzaamheden worden zo normaal en goed mogelijk uitgevoerd. De afgelopen maanden hebben we hier relatief weinig hinder van ondervonden. Het kan in de komende maanden wel voorkomen dat er problemen in de dagelijkse planning ontstaan doordat er mensen met lichte klachten thuis moeten blijven. Of doordat er huisgenoten met klachten zijn waardoor een medewerker helaas preventief ook thuis moet blijven.

Uiteraard leiden we dit in goede banen en stemmen we dit zo nodig af met de opdrachtgever.

Met deze maatregelen kunnen wij onze dienstverlening (vooralsnog) voortzetten, met oog voor uw gezondheid en die van onze medewerkers.

Mocht u vragen hebben, twijfel niet en neem contact met ons op. Wij zijn u graag van dienst en wensen u ook veel succes en wijsheid in deze lastige tijd.

Tags:
Delen